JURNAL DE FRONT – JIHADUL Avocatilor din Romania – Proiectul de Lege care va asigura libertatea si independenta absoluta a Avocatilor din Romania impotriva abuzurilor de orice fel din partea Autoritatilor si UNBR – Proiect care respecta Pincipiul nr 1 din Carta CCBE si standardele UE – Proiect de Lege pe care UNBR, nu a fost in stare din incompetenta si neglijenta in serviciu,… sa il conceapa timp de… 25 de ani in Romania, dar pe care AVOCATUL Anghelus Ion Gabriel l-a gandit si l-a asezat pe hartie in doar in 3 ore… ca principii fundamentale de fiscalizare si independenta a profesiei cu ocazia Aniversarii Zilei Avocatului din Romania – implinirea a 150 de ani de Avocatura in Romania – 24.06.2014


http://cristidanilet.ro/continut/carti-monografii/2006-raport-justitie/90-profesia-de-avocat

PRINCIPIILE   FUNDAMENTALE  ale  SISTEMULUI   UNITAR   INFORMATIZAT de  RETINERE la SURSA  si VIRAMENTELE   AUTOMATE la PLATA  IMPOZITELOR   si   CONTRIBUTIILOR   PROFESIEI  DE  AVOCAT  cu   DETERMINAREA  AUTOMATA  pe CONTURI INDIVIDUALE   a  DREPTURILOR    AVOCATILOR

                             © Av. Anghelus Ion Gabriel   Tel   0721736034

LEGEA privind masurile financiare ale profesiei de avocat,                                   

  ( LEGEA TARIFARA AVOCATIALA ) de completare ale dispozitiilor art 3 din Legea 51/1995

( Legea  masurilor de disciplina  financiar fiscala a avocatilor )

 

 

        

         

© Av. Anghelus Ion Gabriel   Tel   0721736034

PRESA ONLINE  DESPRE    RAZBOIUL CU DAUNATORII  DREPTURILOR  SI LIBERTATILOR  AVOCATILOR

 

http://www.luju.ro/avocati/barouri/avocatii-nu-sunt-masini-de-facut-bani-pentru-unbr-avocatul-ion-anghelus-din-baroul-dambovita-a-realizat-un-rechizitoriu-la-adresa-capilor-avocaturii-unbr-se-comporta-ca-un-perceptor-feudal-de-biruri-cncd-trebuie-sa-controleze-toate-barourile-si-sa-aplice-

http://www.luju.ro/avocati/barouri/avocati-dormiti-linistiti-casa-de-asigurari-a-avocatilor-a-infiintat-un-srl-pe-care-face-afaceri-hoteliere-sc-complex-balnear-si-de-recuperare-c-a-a-srl-in-care-asociat-unic-este-casa-de-asigurari-a-avocatilor-a-construit-un-hotel-in-techirghiol-in-care-s

http://www.luju.ro/avocati/cazul-avocatului/avocatul-anghelus-a-declansat-jihadul-in-unbr-gheorghe-florea-si-nicu-tiberius-au-fost-denuntati-la-piccj-pentru-taxele-de-smecherie-si-pentru-excluderea-abuziva-a-avocatilor-care-nu-platesc-cotele-individuale-obligatorii-pentru-plangerea-penala-facuta-im

http://www.luju.ro/opinii/interviu/interviu-avocatul-ion-gabriel-anghelus-din-baroul-dambovita-despre-jihadul-din-unbr-capii-unbr-delireaza-tot-felul-de-reguli-idioate-si-nu-inteleg-ca-nu-pot-sa-infranga-niciodata-dreptul-la-libertatea-profesionala-absoluta-a-niciunui-avocat-in-europa-voi-

http://www.luju.ro/avocati/barouri/sah-mat-la-unbr-avocatul-ion-gabriel-anghelus-propune-o-lege-pentru-asigurarea-libertatii-si-independentei-absolute-a-avocatilor-impotriva-abuzurilor-unbr-prin-legea-tarifara-avocatiala-anghelus-vrea-sa-aseze-costurile-si-cheltuielile-serviciilor-prin-imp

 

http://www.luju.ro/avocati/barouri/insurectie-impotriva-capilor-unbr-avocatul-ion-anghelus-cer-piccj-dna-si-csm-sa-intervina-in-acest-imens-scandal-al-aberatiilor-si-ilegalitatilor-din-avocatura-si-unbr-urile-paralele-banii-au-innebunit-gasca-conducatoare-daca-asta-nu-este-taxa-de-protecti

http://www.luju.ro/avocati/barouri/se-ascute-jihadul-avocatul-ion-anghelus-continua-razboiul-cu-unbr-suntem-acaparati-de-o-caracatita-comunista-aplaudacii-voteaza-bugeteaza-ce-vor-cand-vor-noua-ne-pun-biruri-domnule-florea-ati-instituit-taxa-de-protectie-sunteti-pestele-nostru-va-rog-sa-pr

http://www.luju.ro/avocati/barouri/razboiul-devine-personal-consilierul-unbr-aurel-despa-s-a-simtit-lezat-de-jihadul-avocatului-anghelus-si-cere-excluderea-acestuia-din-profesie-ion-anghelus-combate-exista-pericolul-sa-se-anuleze-actele-unbr-pentru-ca-nu-este-inca-infiintat-cu-acte-si-auto

http://www.luju.ro/avocati/barouri/razbunare-consiliul-baroului-dambovita-condus-de-decanul-sorin-gogeanu-a-dispus-cercetarea-disciplinara-a-avocatului-ion-anghelus-pentru-abateri-discplinare-grave-avocatul-anghelus-acuza-au-trecut-la-razbunari-mafiote-dupa-ce-am-cerut-verificarea-si-const

Principiile informatizate ale colectării și distribuției automate ale contribuțiilor de pensii și impozitelor avocaților în România

Un avocat solicită modificarea jurisprudenței CCR ref. constituționalitatea taxelor aferente exercitării profesiei

Jurisprudența relevantă a ICCJ în materia suspendării actelor administrative și protecția jurisdicțională provizorie în materie administrativă

 

 

 

 FUNDAMENTELE SCHIMBARILOR LEGISLATIVE IN DOMENIUL PRELEVARI TAXELOR  SI CONTRIBUTIILOR  LA  CAA SI UNBR

Principiile informatizate ale colectării și distribuției automate ale contribuțiilor de pensii și impozitelor avocaților în România

Principii

  1. Principiul obligativitatii existentei  pretului minimal al oricarui serviciu avocatial. MERCURIALUL ONORARIILOR NEGOCIABILE ale  SERVICIILOR AVOCATIALE .

        UNBR este obligat  sa  atace in contencios   refuzul  consiliul concurentei  de existenta  al unui mercurial pe piata a  onorariilor   avocatiale.     Toate profesiile  liberale( notarii executorii, etc )   au preturi si criterii de determinare a serviciilor, iar  avocaturii i  s-a interzis acest drept intr-o economie de  piata. Este anormal si de  aici pleaca  cele mai multe  dezechilibre  economice pe  pioata  avocaturii  scaderea prestantei  si previzibilitatii economice  a  intergii  activitatii  a  profesiei.

 Principiile  automate  ale   colectarii  si   repartititiei   contributiilor avocatilor

     Fiind  o profesie liberala si independenta avocatii  trebuie in mod  obligatoriu sa fie protejati de  disputele interminabile de natura  colectivista  si  amestecul nepermis in viata profesionala  cu privire la contributiile si drepturile personale  la  pensie, acumulare si depozite cuvenite  fiecaruia individual, fara amestecul administrativ al organelor profesiei, restabilire imperioasa  a LEGALITATII  CAA care  trebuie facuta   strict  in conformitate  cu  legislatia in vigoare Directiva  2003/41/CE privind activitatile si supravegherea institutiilor pentru furnizarea de pensii ocupationale si Legea nr.411/ 2004 privind fondurile de pensii administrate privat. 

          SOLUTIA  ESTE  SIMPLA !    

      Nu trebuie  “inventata apa  calda”   in materia  asigurarilor  de pensii private ale avocatilor   iar de  acum incolo  CAA  trebuie  interpelata   si fortata  prin toate  mijloacele  legale si de  catre  toate  autoritatile  statului  inclusiv  de  catre  cei 25.000  de  avocati in Congresul UNBR din 2015  si  chiar   de  catre Comisia  de juridica  abuzuri  din cadrul Parlamentului  Romaniei  intr-o ancheta parlamentara  in care  sa  se  ancheteze  fundul  si   de  ce  lucreaza  in acest  mod  empiric  si ilegal fara contracte si respectarea principiilor minimale de prudenta financiara  si de informare a  asiguratilor,   desfiintandpractic toate   drepturile  fundamnetale ale  avocatilor, scotandu-i  din profesie  si din  circuitul  judidic civil. Este inadmisibil in statul de  drept  si in econumia de  piata unde  drepturile  si libertatile  avocatilor  si libera  concurenta pe  piata avocaturii  este  garantata oriunde  in lumea  civilizata. Este insdmisibil se ne mai conduca  niste  functionari abuzivi care prin dispozitiile administrative   colectiviste  ne incalca  zilnic  drepturile profesionale si de  asigurari sociale.

         CAA   trebuie  fortata prin parghiile  legale  si democratice sa  isi reseteze imediat mentalitatile,  si sa-si inlocuiasca  atat  conducatorii   cat mai ales  politicile  gresite  de  administrare  a  drepturilor profesionale  si de  asigurare ale  avocatilor, deoarece  nu mai poate  continua  cu acest  sistem primitiv  de asigurari ca in anii 1960 unde  se  confisca  contributiile (incalcarea  art  8  si  art 1 la Protocolul nr 1 la Conventia EDO),  iar  avocatii sunt sicanati de  decizii  administrative de  natura colectivista bizare, unde  dupa  20, 40 de  ani de  contributii continue,  avocatul  este  supus umilintelor birocratice  si  obligat sa  faca cereri si   dovada cu adeverinte de contributie  si chitante intr-o procedura aberanta  luni de  zile pana se  stabileste  decizia  si drepturile de pensie ,

      astfel incat  Casa  de  Asigurari a  Avocatilor   actuala  ca si fond de  pensii  private care lucreaza   cu o schema ilegala , arhaica, total  depasita  si NEAUTORIZATA  trebuie sa  reintre in legalitate   astfel  incat in lumina   respectarii drepturilor  avocatilor si legislatiei,   nu mai  are  decat  doua  sanse:

  1. Varianta   radicala –  Ori   se  desfiinteaza CAA   si  avocatii isi iau  de maine fondurile  de pensii  si migreaza personal  catre  asiguratorii de pensii private de pe piata iar  solutia  pentru  pensionarii aflati deja  in plata isi   vor  continua primirea pensiilor de la  aceste fonduri private in baza  transferului intregului patrimoniu catre o companie aleasa la  licitatie publica monitorizata de  autoritati si organele profesiei.
  2. Varinata normala –  Ori  CAA reseteaza  sistemul si il realiniaza la  legalitate  si in privinta  autorizarii schemei  fondului de pensii,   alegand una  dintre  cele  mai performante  scheme  de  fond  de  pensii si economisire pentru avocati utilizata la ora  actuala pe  piata libera de  marile  companii  titrate de sigurari  si incepe  sa lucreze cu ea in forma legala si autorizata   pe  baza  de  contracte  si conturi personale  automatizate cu asiguratii,  cu mentinerea actuala  a  intregului patrimoniu.

              Este  unica  solutie  de  crestere  exponentiala a  veniturilor, respectarea  drepturilor  si libertatilor profesionale si de asigurare si eliminarea definitiva  a  disputelor intre  avocati ca unii platesc  altii nu  sau asupra faptului ca unii  avocati primesc  pensii mai mari  si altii mai putin pe cale  administrativa.   Inseamna   pur  si  simpu o  resetare a  sistemului  CAA pe  baze moderne si alinierea lui la  sistemele performante care functioneaza pe  piata la ora  actuala.

                  Nu mai vorbim ca potrivit  performantelor  de  siguranta  si economisire in noua  arhitectura de  sistem   se pot  atrage  si alti asigurati  din alte  domenii  ceea  ce  ar  insemna  evident  o crestere financiara  a drepturilor  si facilitatilor  asiguratilor avocati  prin aceste instrumente  moderne de asigurare.

    Principiile liberalismului si justetei  drepturilor conform regulilor  economiei de piata .

                                           ( “Greierul  si furnica”- La Fontaine  )

              Avocatii  trebuie  sa  se preocupe  numai de  exercitarea  profesiei  si de  angajamentele  avocatiale    debitele  la  taxe  si  contributii sa  se  simplifice prin sistemuk stopajului la  sursa  prin viramente la incasarea onorariului  deoarece  CLIENTUL PLATESTE  ACESTE COTE SI IMPOZITE ADAUGATE LA  SERVICIU IAR  AVOCATUL RAMANE  CU NET-UL ONORARIULUI SAU  NEGOCIAT  si  FIXAT, astfel incat  rog  colegii avocati   sa inteleaga  ca   in urma  acestui avantaj  avocatul nu isi complica  birocratia   ci dimpotriva  si-o simplifica infint in zeci de  avantaje ulterioare la  finele  distribuirii banilor  si beneficiilor care se reintorc in favoarea  sa    deoarece la incasare,  are numai o  singura OBLIGATIE  CA  ACESTE  COTE PLATITE  DE  CLIENT  SA LE  VERSE  tot timpul  in termen de  recomandare  de  10 zile  la Trezorerie,   fara nicio alta  complicare a vietii sale  profesionale pentru ce oricum  de  regula  se  deplaseaza  sa  achite pentru chient , separat taxele  de  timbru,  asa  ca orice  opozitie la asemenea propunere este ridicola,  deoarece  eu sustina   ce plata prin stopajul la  sursa  este  singurul PILON   al   GARANTIEI   PROTECTIEI SALE  PROFESIONALE  SI SOCIALE, avocatul nemai avand  alte obligatii birocratice,  ci  doar  sa-si   faca  datoria de avocat  tintind  maximizarea  rezultatele muncii lor fara sa mai existe  dispute de natura  colectivita in profesie.

        Astfel  fiecare avocat va fi liber  concurent pe  piata  avocaturii pentru ca abia  acum va dispune  de  date certe economice  asupra  contributiilor sale varsate, putand  accesa oricand extrasul  contributiilor  si nivelul  drepturilor  cuvenite in sistemul de  asigurari.

         Niciun avocat nu va mai intra in disputa  cu alt  avocat asupra acestui domeniu care  tine  de  viata personala de  drepturi si obligatii pur  contractuale de  asigurari sociale si acumulari.

        Compania financiara de  asigurari   CAA   va avea  o singura grija – sa   constate   cresterile  de venituri si sa administreze  cat mai  bine banii din sistem,     deoarece   veniturile  cresc prin intrarile  constante  de   banii  in conturi fara  sa mai fie  nevoie de politici si decizii administrative  de  colectare sanctiuni impotriva  avocatilor.

       Avocatii  performanti sunt si  raman performanti si la  contributii si drepturile cuvenite,   iar  cei  care  figureaza  decat  cu numele si nu muncesc efectiv, ori  putin,  nu vor primi nimic sau vor primi acel putin  potrivit contributiei sale.  VA EXISTA O SINGURA  SCHEMA DE PENSII – un  PROGRAM INFORMATIC care va  calcula drepturile in sistemul CAA, astfel incat orice disputa  cu privire la  contributii  si drepturi intre  membrii asigurati  este exclusa.

 Cine munceste mult,  castiga mult, iar  prin  viramentele  automate  contribuie mult catre CAA primeste maximum la pensie,   iar ce  depaseste   plafoanele  schemei  fondului contractual a contributiei personale se distribuie automat pe contul sau  economisire in conformitate cu schemele  automate  de  asigurari de  pensii moderne  potrivit   Directivei  2003/41/CE privind activitatile si supravegherea institutiilor pentru furnizarea de pensii ocupationale si Legii Nr.411/ 2004 privind fondurile de pensii administrate privat , reglementari care dau drepturi la  proprietatea  fondului personal al banilor din contributii, depozite de  acumulari si alte  beneficii proportional cu nivelul  varsamintelor  si   interzic  confiscarea banilor si drepturilor asiguratilor .

 Concluzie :  trebuie sa  se inteleaga   ca

– Avocatii asigurati care  muncesc  mult,  castiga mult  si neplafonat in sus tot felul  de  scheme de  drepturi personale  la pensie si  depozite  de economisire  si asigurari de  viata,    care sunt  si raman proprietatea  asiguratului,  fara nicio legatura  sau amestec  cu ceilalti contributori,  in consideratia exclusiva a contractului  de  asigurare  si economisire  si potrivit   contributiei personale din evidenta contabila  automatizata a viramentelor personale.

-Cine nu munceste si nu vireaza bani in  sistem, nu primeste nimic ca drepturi la pensie,  potrivit evidentei contabile. Nu exista  varsaminte, nu exista drepturi la pensie ! Daca  este  greiere,  greiere sa  ramana !

  • Cine   munceste putin, putin primeste, potrivit evidentei contabile.

DE  ACUM INCOLO  CINE MUNCESTE  SI  CONTRIBUIE,   CONTRIBUIE PENTRU EL,  NU PENTRU ALTII !

       Eliminarea  egalitarismului  si practicilor mafiote de fraudare inclusiv  a  parghiilor administrative de deformare a drepturilor cuvenite la pensie:

   AVOCATII  TREBUIE  SA  INTELEAGA   CA REGULILE MONETARE,  LIBERALISMUL  SI MODERNITATEA ACESTOR  SISTEME  DE  ASIGURARI  RESPECTA  SI PRINCIPIUL  SOLIDARITATII IN MOMENTUL IN CARE  BANII  DIN SISTEM  PERMIT  AVANTAJE  CA  SCADEREA PRIMELOR  SI LIMITELOR  DE  COTIZARE  SI SE POATE AJUNGE LA  CRESTEREA  AJUTOARELOR DE SOLIDARITATE PENTRU  ALTE  SITUATII.

Practic se  elimina  comunismul din profesie cu toate tarele administrativ-birocratice.

          Dar   cel mai important  lucru este ca  avocatul care nu lucreaza si nu contribuie, practic  nu poate avea pretentia  la  aceste  drepturi  de  asigurari sociale, daca contractul si contul sau de  asigurari nu are contributie la  sistem,  fiind  ca  si  o auto suspendare tacita in sistem,  iar pe  de alta parte  nici nu este obligat  sa  plateasca niciun  fel  contributii si taxe pentru existenta  sa  in UNBR, la  fel  cum  nici impozitul de  16%  pe  venit nu este obligat sa plateasca daca nu  realizeaza venituri .

          Este un JUST  ECHILIBRU  de legalitate si de  protectie  biunivoca intre asigurati si sistem, adica o reala  protectie   atat  a  drepturilor  si  libertatilor  cetatenesti si profesionale  cat  si ale celorlalti asigurati si  intregului sistem  CAA.

 

           In acest fel  mijloacele moderne automatizate de evidenta contabila  din sistemul de  asigurari  determina  automat existenta  sau inexistenta drepturilor  asiguratilor, fara  ca  Barourile, UNBR  si  CAA sa mai supravegheze colectarea veniturilor, ci are  doar          

         Principiul stopajului la sursa – unica  solutie viabila  la toate prestarile de  servicii  in toate tarile civilizate, o practica curenta a profesiilor liberale – existnta in aconomia de piata  a unor  tarife minimale si maximale dar si obligatia prin lege,  ca prestatorul  sa le calculeze, sa le retina si vireze distinct pentru fiecare serviciu in parte, la contributia catre profesie  si  impozitele catre stat.

(Nota: intotdeauna cand s-au impus taxe forfetare, masura s-a dovedit anti-economica deoarece duce la scaderea colectarii si chiar la falimentarea si disparitia surselor colectarii.)

        Pretul serviciului avocatial trebuie sa existe, sa fie negociabil si determinabil cu respectarea liberei concurente pe piata.  Pretul  serviciului are un adaos, o catime procentuala cu destinatia  varsarii prin stopaj la sursa,  fiind suportat intotdeauna  de catre consumatorii de bunuri si servicii.

  1.  Plata  la trezorerie prin foaie de  varsamant   la  incasarea pretului  si viramentul instantaneu  a sumelor divizate  catre Fisc si Barou –UNBR / filiala CAA in termen de 10 zile  )a cotelor profesiei  si impozitului  (10% + 16%)  in contul de legatura nominal al avocatului unde  se  contabilizeaza  automat de fiecare data sumele varsate  si emite chitante cu doua seturi de coduri de bare detasabile.
  2. Banii ajung instantaneu in conturile de destinatie 16% Fisc-cont plati pe rubrica contabila plati impozit avocatul in cauza si respectiv  cei  10% la organele profesiei ( 0,5 % UNBR,1% Barou, 8,5% CAA filiala si CAA centrala ).
  3. Sistemul CAA si respectiv filiala CAA –  primeste  banii divizati care  se contabilizeaza instantaneu intr-un program informatic  care tine  si actualizeaza  evidenta   individuala pentru toate  contributiile si   drepturile avocatului aasigurat. Sistemul informatic  poate fi interogat  si printa un extras de cont al avocatului numai  de catre  titular   sau  de catre  functionarul CAA desemnat  chiar si prin internet in baza unei parole personale care lasa amprenta vizuala  de  cont accesat  de  fiecare data ora  cu explicatia  calitatii  celui care interogheaza  contul personal de evidenta.
  4. Banii intra  in  sistem prin trezoerie  unde  se  divizeaza  automat conform datelor de varsamant de  unde circula  contabil  direct catre  destinatari intru-un sistem  automat in care nu are  acces la  datele de  cont contabil decat avocatul asigurat si functionarul companiei  CAA – agentul de  asigurari al Baroului la care a apelat 
  5. Intreg sistemul va fi actualizat instantaneu pe orice operatiune,  ori de cate ori intra sume in  programul informatic contabil si rubrica  de evidenta pe numele avocatului asigurat.
  6. ATENTIE ! Trebuie sa  se  faca  viramentele  numai prin   TREZORERIA  STATULUI  intrucat  este  cea mai  SIGURA “BANCA” in statul de  drept  si  de   ACEEA  TREBUIE FOLOSITA  DOAR  CA  SISTEM DE  COMUNICARE   FINANCIARA PENTRU  INTRARI,   PENTRU CA ARE  GHISEE  SI FILIALE  in toate localitatile , ceea ce  FACILITEAZA DEPUNERILE   In plus   BANII  CONTRIBUTIILOR  AJUNG  INSTANTANEU  IN CONTRURILE CAA/ BAROU/ UNBR  . Acesta  este principiul. Trezoreria nu are  control asupra banilor  si  conturilor nu-I poate  popri, confisca,  ci  numai asigura transmiterea  acestor valori direct la beneficiari,   in virtutea unor eventuale comisioane de operatiuni .
  7. SISTEMUL ESTE USOR DE PUS LA  PUNCT DATORITA  SIMPLITATII  SALE  TEHNICE  SI  INFORMATIONALE   si   PRIN STABILIREA IN LEGE A  ACESTOR OPERATIUNI  SI INCHEIEREA UNOR PROTOCOALE INTRE  UNBR  SI MINISTERUL FINANTELOR.

  INTERESUL PUBLIC ESTE MAJOR  intrucat   CRESTE SI COLECTAREA  CONSTANTA  A  IMPOZITELOR LA  BUGETUL STATULUI   si  CRESC  SI COLECTARILE LA  CONTRIBUTIILE PROFESIEI.

    Scade  evaziunea fiscala  dar  si evaziunea  la  contributiile profesiei,    fara  a pune presiuni pe aactivitatea  avocatilor.  Un interes public  de  echilibru si corectitudine  fara parghii birocratice  cu beneficii pentru toti.

    DISPARE  FENOMENUL  AVOCATURII  PARALELE  !

  PRINCIPUL STOPAJULUI LA  SURSA  cu cel  legarii  varsamintelor impozitului concomitent cu contributiile la  fiecare incasare indiferent  de nivelul  ei  asigura   independenta   profesionala si protectia  avocatului  impotriva oricaror  altor  abuzuri si incalcari  administrative ale  drepturilor  sale ca om  si ca  avocat,  de oriunde  ar veni, indiferent ca  din partea profesiei sau mai ales  din partea procedurilor   autoritatilor fiscale, care  stim ca din cauza   birocratiei  si multitudinii  modificarilor  procedurilor  fiscale duc constant  la  abuzuri  si pretentii  de  impozite anticipate, pun penalitati  si alte  controale  absurde, in  timp   ce prin stopajul la  sursa  se  elinina  orice  riscuri  prin  dovada   electronica   de  achitare inclusiv  a fluturasilor detasabili  cu codurile  de  bare  de la  cotorul chitantelor primite la achitarea viramentelor in trezorerie care se ataseaza  pe delegatii si  in registrul  contabil al   avocatului ,  controale   care   se  simplifica  la  o simpla  scanare a fluturasilor din registrul jurnal  care in comparatie cu cifra incasarilor din registru asigura un bilant   de o corectitudine indiscutabila    ceea  ce instituie, practic  o  prezumtie aproape  absoluta de achitare a taxelor si impozitelor .

            AVOCATII   TREBUIE  SA INTELEAGA   CA  ESTE  SINGURA  SANSA   DE  ASIGURARE  A  INDEPENDENTEI ABSOLUTE FINANCIARE  SI ADMINISTRATIVE  IN SOCIETATE .

VICII GRAVE ale FONDULUI PRIVAT de PENSII al AVOCATILOR

EXEMPLU de SCHEME de FONDURI AUTORIZATE de PENSII PRIVATE    cu respectarea

  1. Directivei 2003/41/CE privind activitatile si supravegherea institutiilor pentru furnizarea de pensii ocupationale
  2. Legii Nr.411/ 2004 privind fondurile de pensii administrate privat 

 

in comparatie  cu  sistemul  privat  al  Casei de Asigurari  a Avocatilor  (CAA)

    OUG 221/2000 si Legea 452/2011 privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale avocaţilor

   Regulamentul CAA/2012

   Statutul CAA

 

 

Infractiuni  prevazute  de  Legea 411/2004- Art. 145 alin. 2 lit. a, c, d, si alin 2 Legea 411/2004 –utilizarea contributiei la fondul de pensii în alte scopuri; administrarea sau modificarea neautorizată a schemelor de pensii private; administrarea unui fond de pensii neautorizat! 

COMPARATIA   CAA    CU  ALTE   SISTEME CARE RESPECTA Directiva  2003/41/CE privind activitatile si supravegherea institutiilor pentru furnizarea de pensii ocupationale si Legea  Nr.411/ 2004 privind fondurile de pensii administrate privat .

 Am luat  ca  exemplu    absolut aleator  doar  doua    scheme  de  sigurari   de la   doua  companii de  asigurari de pe  piata, 

  pentru  a   distinge  si convinge  toti colegii avocati dispretul fata de noi, ilegalitatile  si   inselaciunile  CAA fata de  banii pe  care ii incaseaza  cu forta  si cu metodele  feudale de  excluderi si penalitati  din profesie    si nu ofera nimic in schimb nici contract   nici informatii obligatorii asupra drepturilor ,  nici   dupa  iesirea la  pensie  si nici in timpul contributiilor.  Asta  este  caz  de puscarie  in statul de  drept in Uniunea Europeana .  Sa se  duca dracu din CAA  cu punctele lor  de pensie si cu incompetentele lor  administrative proletcultiste  unde in statul de  drept  european  sunt  infractiuni  grave, nu doar  simple  fapte  de   prostie  si practici mafiote primitive  de inselaciune   in materie de  asigurari.

Noi platim bani  si bani  trebuie  sa primim  sub  forma de pensii si alte facilitati de depozite si asigurari de viata.  Nu puncte  si minciuni comuniste

 

VA  ROG  SA  VA  DEPLASATI LA ORICARE   COMPANIE  DE  ASIGURARI  INTALNITA IN CALE  din toata  TARA   SI SA  CULEGETI ACEST  TIP DE  CONTRACTE  CU SCHEME DE ASIGURARI  CARE  COMPANII  VA  OFERA  DE LA INCEPUT  SERVICII  MODERNE PREVIZIBILE  ASA  CUM  SUNT ORGANIZATE IN TOATA LUMEA  CIVILIZATA !

 

IATA CELE  DOUA  EXEMPLE-

  1. SISTEMUL COMPANIEI ,,AEGON”

– CONTRACT PE O PERIOADA DE 15 ani,20 ani si 30 ani.

contributie lunara minima- 135 ron

contributie lunara maxima- 500 ron

Retragere fond inainte de expirarea termenului :-fondul existent  poate fi retras integral dupa 3 ani.

Dobanda garantata pe primi 7 ani  de 3,2%  plus  participare la profit (ex. 2,5%) pe an.

Calcul:

3,2%+2,5%= 5,7%/an

 135 ron x 12 luni =1620 ron + 92,34 ron(5.7%)= 1712,34 ron / an

Beneficiarii contractului(fondului) in caz de deces al titularului:

Cei alesi de titular la data incheierii contractului ce pot fi schimbati pe toata durata contractului prin act aditional la contract.

CALCULUL :

  1. a) 135 ron x12 luni x 15 ani = 39.790 ron
  2. b) 500 ron x 12 luni x 15ani = 90.000 ron

Modalitate plata pensie :

  1. a) -in 5 ani cate 663 ron/luna

– in 10 ani cate 332 ron/luna

tot fondul odata (39.790 ron)

  1. b) -in 5 ani cate 500 ron/luna

– in 10 ani cate 750 ron/luna

tot fondul odata (90.000 ron)

            Sistemul acorda gratuit doua tipuri de asigurare de viata in suma de  20.000 ron si 100.000 ron.

            Beneficiarul poate depune in acest fond si alte sume (denumite sume suplimentare),sume ce pot fi retrase oricand pe perioada contractului.

 

  1. SISTEMUL COMPANIEI ,,METROPOLITAN LIFE”

                              (METROPOLITAN LIFE INSURANCE COMPANY)

 – CONTRACT PE O PERIOADA DE 15 ani, 20 ani si 30 ani.

contributie lunara minima- 90 ron/luna

            contributie lunara medie- 135 ron/luna

contributie lunara maxima- 180 ron/luna

Retragere fond inainte de expirarea termenului :

-fondul poate fi retras dupa 3 ani gradual in procente.

Cota lunara(prima de asigurare) creste anual cu 3%: ex. 180 ron/luna +3%= 185,4 ron/luna(in al doilea an).

Beneficiarii contractului(fondului) in caz de deces al titularului

Cei alesi de titular la data incheierii  contractului si pot fi schimbati pe toata durata contractului prin act aditional la contract.

CALCULUL PLATII:

  1. a) 90 ron x12 luni x 20 ani = 25.241 ron
  2. b) 135 ron x12 luni x 20 ani = 38.293 ron
  3. c) 180 ron x 12 luni x 20 ani = 51.344 ron

Modalitate plata pensie :

  1. a) -in 5 ani cate 420,68 ron/luna

– in 10 ani cate 210,34 ron/luna

tot fondul odata (25.241 ron)

  1. b) -in 5 ani cate 638,21 ron/luna

– in 10 ani cate 319,10 ron/luna

tot fondul odata (38.293 ron)

c)- -in 5 ani cate 855,73ron/luna

– in 10 ani cate 427,86 ron/luna

tot fondul odata (51.344 ron)

La sfarsitul contractului se adauga la plata un bonus de 10% din totalul sumei de plata.

  1. 51.344 ron + 5.134 ron(10%)= 56.478 ron

         Sistemul acorda gratuit asigurare de viata iar despagubirea este de trei ori valoarea contractului.

ex:

  1. a) 3 x 25.241 ron = 75.723 ron
  2. b) 3 x 38.293 ron = 114.879 ron
  3. c) 3 x 51.344 ron = 154.032 ron

         Pe langa sumele minime,medii sau maxime (orientative) clientul stabileste cu ce suma doreste sa contribuie la fondul personal de pensii, neexistand o limita de suma in acest sens.

  ASPECTE  COMPARATE   cu sistemul CAA

 

  1. Directiva 2003/41/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 3 iunie 2003 privind activitatile si supravegherea institutiilor pentru furnizarea de pensii ocupationale   impune statelor membre, astfel cum reiese din considerentele (7) si (20) ale acesteia, obligarea institutiilor pentru furnizarea de pensii ocupationale stabilite pe teritoriul lor sa indeplineasca diferite norme minime prudentiale privind activitatile lor si conditiile de functionare pentru a garanta un nivel de securitate ridicat pentru viitorii pensionari care trebuie sa isi primeasca pensiile.
  2. Legea 411/2004  privind fondurile de pensii administrate privat   a fost adoptata si modificata in sensul transpunerii in dreptul intern al Directivei 2003/41/CEcare  cuprinde in expunerea de motive ale adoptarii sale: scopul de a asigura un mecanism functional prin care se pot oferi  participantilor si beneficiarilor pensii „obligatorii” administrate privat, pentru a crea o coerenta in termenii si expresiile folosite in celelalte doua legi care instituie componenta sistemului de pensii administrate privat, precum si pentru eliminarea acelor dispozitii cu caracter discriminatoriu in perspectiva respectarii si transpunerii acquis-ului comunitar.

Citez :   informatie de notorietate publica:

 Intrucat in Directiva nu a fost transpusa si in legea speciala a CAA, singura transpunere regasindu-se in Legea 411/2004 inseamna ca aceasta din urma este cadrul legislativ general pentru astfel de activitati, normele speciale completandu-se cu aceasta.

    Astfel, pentru a putea supraveghea activitatea fondurilor de pensii private si pentru a proteja persoanele ce sunt obligate a adera la astfel de fonduri s-au instituit o serie de reguli stricte cu privire la modul de gestionare a fondurilor, cu privire la modul de verificare a acestora cat si cu privire la obligatiile de informare a asiguratilor.

CAA opereaza pe un principiu de ocultism excesiv, neexistand  contracte de  asigurare cu asiguratii   totul rezumandu-se  la aplicarea OUG 211/2000  si Regulamentului CAA nici un fel de raport al activitatii acestei Case de Asigurari, de justificare a investitiilor facute si a modului de gestionare a fondului. Toate acestea in conditiile in care toti membrii UNBR sunt obligati prin lege sa adere si sa contribuie la acest fond de pensii, neavand posibilitatea de a alege un alt fond de pensii privat sau aderarea la fondul public de pensii. Aratam ca sanctiunea potrivit legii pentru refuzul de a contribui la acest fond este chiar excluderea din profesie !

 Aceasta institutie nu poate exista fara exercitarea nici unui control asupra activitatii sale. In speta de fata se observa ca legiuitorul, atat comunitar cat si national a prevazut posibilitatea existentei unei astfel de situatii si a reglementat un cadru general pentru modul de desfasurarea a activitatii acestor tip de institutii. Avand in vedere ca legea speciala a CAAv nu dispune cu privire la modul de gestionare a fondului decat in termeni foarte generali, se aplica norma generala care prevede in mod expres investitiile ce nu pot fi facute cu astfel de fonduri.

De altfel ratiunea interzicerii investitiilor in bunuri imobile iese cu usurinta la iveala. Se pot observa cu ochiul liber, fara investigatii de mare profunzime trei mari probleme a acestei investitii:

-aceasta investitie este una de risc major (suportat de catre asigurati, contrar intereselor acestora), de natura speculativa – este o activitate comerciala ce necesita o investitie majora initiala care se amotizeaza intr-un timp foarte indelungat si care poate cu usurinta sa genereze pierderi mai mari decat investitia initiala;

-investitia imobilizeaza o suma uriasa de bani de care dispunea fondul de asigurari, suma de bani de care va fi imposibil sa se dispuna in mod rapid in cazul in care va fi nevoie;

prin simpla analiza a site-ului ANAF cu privire la activitate fiscala a Complexului Balnear si de Recuperare CAA SRL – profitul generat de aceasta firma este considerabil mai mic decat chiar dobanda ce s-ar fi obtinut prin depunerea sumei investite la banca “           

                                               ( Sursa citat din LUJU.ro )

Infractiuni  prevazute  de  Legea 411/2004- Art. 145 alin. 2 lit. a, c, d, si alin 2 Legea 411/2004 -utilizarea contributiei la fondul de pensii în alte scopuri; administrarea sau modificarea neautorizată a schemelor de pensii private; administrarea unui fond de pensii neautorizat!

Tot art. 145 descrie  faptele ce constituie infractiune de gestionarea acestor fonduri de pensii in alt scop i:

(2) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 5 ani:

  1. a) fapta de a utiliza contributia la fondul de pensii in alte scopuri decat cele prevazute de prezenta lege;

„Se observa doar dintr-o verificare preliminara a situatiei de fapt activitatea suspecta a Casei de Asigurari a Avocatilor ce nu publica si nu comunica in nici o forma asiguratilor planul de investitii anual al institutiei, bugetul acesteia si implicit cheltuielile efectuate de catre aceasta.

Nu exista niciun fel  Autorizare  schema  si fond  de pensii, totul este  conceput dupa ureche si nu exista vreo forma  de  previzibilitate a legii  si contributiilor  pentru asigurati.  Nici una dintre aceste institutii, nu a publicat acest program de investitii. Singura informatie ce poate fi gasita pe site-ul UNBR cu privire la acest imobil este hotararea nr. 5 a UNBR privind aprobarea proiectului de buget al sistemului autonom de pensii si asigurari sociale pentru avocati prin care se aproba acordarea sumei de 900.000 de lei pentru complexul balnear si de recuperare ”Corpore Sano” din localitatea Techirghiol, Jud. Constanta.

Aceeasi hotarare cuprinde decizia de a respinge alocarea sumei de 800.000lei pentru investitia ”Hotel Poiana Brasov”, investitie asupra careia nu mai exista nici o alta referire publica si care acorda indicii clare ca mai exista si alte investitii imobiliare al CAAv cat si probabil alte investitii interzise prin lege.

Faptul ca gestionarea fondurilor CAAv se face absolut defectuos reiese si din comunicatele contradictorii pe care aceasta institutie le face. Se observa ca pe site-ul CAAv toate statisticile si graficele cu privire la proportia contributii – cheltuieli cu acordarea pensiilor si asigurarilor sociale indica o covarsitoare diferenta intre veniturile CAAv si obligatiile de plata, in sensul ca la acest moment contribuabili activi reprezinta o proportie de 92%. in consecinta fondul de pensii este suficient alimentat pentru a-si indeplini atat obligatiile de plata catre asigurati cat si pentru a-si constitui rezerve pentru obligatiile viitoare ale acestui fond. Totusi CAAv publica in 2014 Hotararea 857/2013 a Consiliului UNBR de marire a cotei de contributie la sistemul CAA incepand cu ianuarie 2014 (in considerentele acestei hotarari fiind folosita sintagma avand in vedere situatia financiara actuala a CAAv). Situatia financiara actuala a CAAv ar trebui sa fie impecabila la aceasta data si perfect functionala daca fondurile acesteia sunt folosite doar in scopurile permise de lege si gestionate cu buna-credinta de catre cei cu putere decizionala asupra acestuia, repsectiv membrii Consiliului de Adminsitratie CAAv si membrii Consiliului UNBR.”

                          Sursa: citat din LUJU.ro

http://www.luju.ro/avocati/barouri/controlati-fondul-de-pensii-al-avocatilor-un-grup-de-avocati-sesizeaza-congresul-unbr-ca-potrivit-legii-411-2004-fondurile-de-pensii-nu-pot-face-investitii-imobiliare-cu-referiri-la-hotelul-din-techirghiol-in-care-casa-de-asigurari-a-avocatilor-a-investit

 

Se poate remarca  aceasta  incalcare sistematica a dreptului Uniunii Europene anume a Directivei 2003/41/CE privind fondurile private de pensii care a fost transpusa in dreptul intern prin Legea nr 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, Directiva si Lege interna de la care CAA  fiind totusi   o institutie  financiara privata de pensii  (nu este un fond public de pensii) , iata   ca se sustrage sub pretextul unei autonomii seculare incercand cand sa se asemene cu fondul public de pensii ca metode de colectare a banilor,  cand ca o entitate privata care face ce vrea ea cu banii de pensii a avocatilor, dar in mod clar sesizand  AUTORITATEA NATIONALA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA – Comisia de Supraveghere a Pensiilor Private (ASF-CSPP)  ne-au confirmat ca nu au niciun fel de control asupra CAA, ceea ce este din nou dovada grava a ilegalitatilor acestui fon de pensii dar mai ales a autoritatilor statului care sunt obligate sa transpuna autorizarea si supravegherea acestei scheme si fond de pensii private, UNBR si CAA nefiind mai presus de legile Romaniei si Uniunii Europene.

Cea mai buna  metoda  de plata a oricaror cote de contributii la veniturile profesiei este cea cu retinere la sursa in momentul incasarii asa cum eu am propus in Proiectul de Lege Tarifara avocatiala de modificare a dispozitiilor art 3 din Legea nr.51/1995 privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat in Romania elaborat in 2014

    Stopajul la sursa este singura solutie tehnica viabila care se practica in mod curent in toate tarile civilizate pentru  prestarile de  servicii  profesiile liberale care au in acest scop tarife minimale si maximale dar si obligatia prin lege sa le calculeze, sa le retina si sa le vireze distinct pentru fiecare serviciu in parte, la contributia catre profesie la impozitele catre stat etc.

Pretul serviciului avocatial trebuie sa  fie negociabil, sa fie unitar si determinat,  avand  adaugate  toate procentele impozitului si contributiilor  destinate varsarii prin stopaj la sursa,  fiind suportate de catre consumatorii de bunuri si servicii.

Viramentele cotelor trebuie facute odata cu incasarea pretului serviciului, astfel incat vor creste si veniturile la UNBR/CAA .

Insa nici acest lucru minimal nu a fost inteles in Romania.

ESENTIALUL este ca aceste metode primitive de “culegere” a contributiilor la profesia de avocat  trebuie sa dispara definitiv  din Romania  stadului de  drept  care  se  supune  prioritatii  DREPTURLUI UNIUNII EUROPENE ,   pentru ca  metodele pretins  autonome ale  UNBR de taxe mafiote de protectie pe accesul la  munca si profesie   si   tot  felul de  interziceri si executari de  drepturi cu incalcarea dereptului la  subzistenta    sunt  inadmisibile in statul de  drept, indiferent ca  autoritatile  se  fac  ca nu vad  asemenea ilegalitati flagrante,       plus ca banii colectati sunt administrati la  fel de mafiot,   fara transparenta  si control  din partea  asiguratilor  si organismelor  statului care  trebuie sa  se  asigure impotriva fraudelor  si  caderii  fondului de pensii.

 © Av. Anghelus Ion Gabriel   Tel   0721736034

 8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-001

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-002

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-003

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-004

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-005

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-006

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-007

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-008

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-009

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-010

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-011

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-012

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-013

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-014

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-015

8 Anghelus  PROIECT LEGE AVOCATURA  -page-016

© Av. Anghelus Ion Gabriel   Tel   0721736034

1
(24 iunie 2014)
“Ziua Avocatului”
150 de ani de avocatura in ROMANIA
PROIECT LEGE
( LEGEA TARIFARA AVOCATIALA)
LEGEA privind masurile financiare ale profesiei de avocat,
de completare ale dispozitiilor art 3 din Legea 51/1995
Preambul
Necesitatea proiectului de lege de modificare a Legii nr 51/1995 rezida in vidul inadmisibil intr-o economie de piata capitalista unde toate produsele si serviciile trebuie sa aibe preturi oficiale de piata, ca aceasta profesie de avocat de mai bine de 25 de ani de la revolutia din 1989 sa nu aibe o reglementare unitara, recunoscuta prin lege, in primul rand a tarifelor oficiale la serviciile avocatiale si, mai ales, nu in ultimul rand, a masurilor de disciplina financiara-fiscala inclusiv a cotelor profesiei, concepute, de acum incolo, pe principiul retinerii la sursa a impozitelor si contributiilor profesionale, intr-un mod unic de plata, instantanee si simultana a tuturor taxelor si impozitelor profesionale datorate, atat catre stat cat mai ales, organismelor profesiei.
Proiectul pune o baza riguroasa, moderna, simpla si eficienta de asezare pe baze economice si juridice, adica de respectare atat a principiilor economice/financiar-fiscale, dar mai ales de respectare si stimulare a drepturilor omului si cetateanului avocat recunoscute de Constitutia Romaniei si de tratatele internationale , Carta CCBE, la care tara noastra este parte, de fiscalizare rezonabila si echilibrata a activitatilor avocatiale, asa cum sunt reglementate diferit si specific cu anumite particularitati, in toate tarile europene (de ex Italia ) fie prin legea judiciara, ori prin reglementarea avocaturii, fie prin legile de organizare a justitiei, etc., astfel incat si in Romania de azi, se impune la mai bine de 150 de ani, de lipsa de lege unitara, o astfel reglementare moderna si urgent de solutionare a defectiunilor disciplinei financiare si a drepturilor profesiei avocatiale
Proiectul de lege vine in asteptarea celor 25.000 de avocati sa aseze official, atat costurile cu cheltuielile serviciilor avocatiale, impunand niveluri minime obligatorii ale tarifelor si onorariilor activitatilor profesionale avocatiale ca aparatori alesi, de la care se pleaca in libera negociere specifica pietei libere si reitereaza costurile muncii avocatiale pentru munca avocatilor desemnati din oficiu .
Proiectul de lege impune principiile retinerii si varsarii la sursa pe trei directii a impozitelor si cotelor profesiei prin plati/viramente directe si anticipate, in termene scurte de 5 zile, atat a onorariilor catre avocati, dar mai ales viramentul impozitelor si cotelor profesiei, automat de la incasarea onorariilor (5 zile) pe cele trei directii, varsaminte care se fac venituri instantanee la bugetele respective, bani care vor rula exclusiv prin intermediul trezoreriei statului si care vor ajunge
2
automat la cei 3 ordonatori de credite, ale celor trei bugete : 1- Fisc ( ANAF), 2- Barou-UNBR, 3-Filala judeteana CAA/ CAA centrala, Bucuresti.
Proiectul instituie un rulaj rapid impunand reflexul instantaneu al disciplinei financiare in profesia de avocat cu drepturile la stimulare dar si sanctiunile transante precizate in lege fata de veniturile profesiei, aplicabile fara distinctie tuturor categoriilor de onorarii avocatiale, pentru aceasta munca in profesia de avocat , de o inalta pregatire si experienta profesionala, care este ceruta cotidian corpului de avocati, profesie care anul acesta 2014 la data de 24 iunie a aniversat 150 de ani de la aparitia Legii din 6 decembrie 1864 pentru “ constituirea corpului de advocati” , act normativ care a consacrat pentru prima data in Romania organizarea profesiei liberale de avocat in forma sa moderna pe care o cunoastem si azi.
Proiectul de lege vine ca o legiuire moderna de actualizare pe principii juridice si economice, indiscutabile, ale statului de drept European si ale economiei de piata europene in care Romania are nevoie de disciplina financiara si in profesia de avocat
Simplitatea si automatizarea metodologiei fara interventia subiectiva umana, asigura imposibilitatea contrafacerii dovezilor de achitare a varsamintelor in trezorerie dar mai ales securitatii obiective a circuitului platilor si viramentelor catre destinatiile acestor venituri (care pe baza de modele matematice demonstreaza siguranta si constanta rulajelor) dar mai ales a gestionarii obiective si automate a bugetelor realizate din activitatile avocatiale, pe baza sigurantei input-urilor si output-urilor, asigurand din start o serie de date electronice automate asupra rulajelor din sistem, date exacte care oricand pot fi interogate si folosite in mod obiectiv si constructiv in controlul si deciziile financiare privind viitorul profesiei.
Cel mai mare castig al legii este totala independenta, obiectiva de protectie a libertatii absolute a exercitarii profesiei de avocat in Romania, specifica statului de drept European, ca protectie adecvata si indiscutabil necesara “agentului” privat al apararii drepturilor si libertatilor omului primejduite adesea in fata agentilor si eventualelor abuzuri sau erori ale statului si, nu in ultimul rand, reprezinta insasi respectarea indiscutabila a inaltului standard minimal prevazut de principiul n.r 1 din Carta CCBE :
“ Avocatul trebuie să fie liber în sens politic, economic şi intelectual atunci când acţionează în cauza clientului său, când acordă consultaţii sau când îşi reprezintă clientul. Aceasta înseamnă că avocatul trebuie să fie independent faţă de stat sau de alte interese puternice şi nu trebuie să permită ca această independenţă să fie compromisă de presiuni nepotrivite din partea asociaţilor săi”.
AV ION GABRIEL ANGHELUS
3
PROIECT LEGE
LEGEA privind masurile financiare ale profesiei de avocat,
de completare si modificare a dispozitiilor art 3 si urm. din Legea 51/1995
Art. 1. Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr 98 din 07.02.2011 se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza :
Se completeaza art. 3 din Legea nr. 51/1995 cu urmatoarele articole de lege : 31- 35:
Art. 3 1 Activitatile profesionale avocatiale se supun urmatoarelor norme speciale de disciplina fiscala, financiar tarifara:
(1) Toate onorariile avocatiale privind cheltuielile procesuale sunt in sarcina justitiabilului si sa platesc direct avocatului avand ( ori incluse ori adaugate) taxele si impozitele aferente activitatii avocatiale, inclusiv dupa caz, taxele de timbru judiciar aferente cauzelor, virate potrivit legii taxei de timbru – OUG 80/2013.
(2) Se impune principiul platii anticipate a pretului serviciilor si cheltuielilor judiciare, concomitent cu principiul retinerii si virarii la sursa a taxelor si impozitelor aferente activitatilor profesionale.
(3) Neplata anticipata a cheltuielilor judiciare, a onorariilor pentru serviciile avocatiale, ori a taxelor de timbru pentru demararea unei cauze, exclude indreptatirea justitiabilului de a invoca vreo obligatie din partea avocatului neplatit .
(4) Pentru toate onorariile cuvenite si incasate ale avocatilor, obligatiile de plata in termen de 5 zile dupa incasare sunt :
a) – 16 % ( sau cota stabilita prin lege ) impozit pe venit din profesie datorat ANAF;
b) – 1 % cota contributie profesionala catre BAROU-UNBR;
c) – 5 % cota contributie profesionala catre CAA.
(5) Procedura: In negocierile contractuale premergatoare incheierii contractului de asistenta juridica dintre avocat si justitiabil, avocatul poate emite sau nu, personal ( sau prin reprezentant), deviz, factura onorariu, insa indiferent tipul procedurii prealabile de angajare a serviciilor avocatiale, indiferent de alegerea partilor, odata incheiat contractul de prestare si exclusiv la momentul platii oricarui tip de onorariu avocatial, avocatul va incasa onorariul si va distinge in mod obligatoriu atat cei 22 % ( 16%+5%+1%) taxe de ( cei 78 %) ramasi net cuveniti muncii avocatale, fiind obligat ca in termen de 5 zile, indiferent de natura prestatiilor, dupa incasarea efectiva a oricarei sume, reprezentand orice fel de prestatii avocatiale, sa depuna aceste obligatii banesti la trezorerie, in cuantum total de 22 % ( 16%+5%+1%) cu foaie de varsamant, in care va distinge pe cele trei directii de plata sumele varsate – 16%+5%+1% – primind o chitanta speciala cu doua coduri electronice tiparite si detasabile amplasate la dreapta chitantei de trezorerie.
(6) Codul electronic tiparit, dublu identic si detasabil va contine obligatoriu si prin tiparire pe marginea lui si prin incriptare in centrul lui, urmatoarele date obligatorii: data platii, sumele platite, defalcate cu
4
indicativul 16%, 5%, 1%, numele justitiabilului , numele si CNP-ul avocatului prestator, iar odata ce avocatul va desprinde cele doua coduri electronice tiparite, le va atasa in mod obligatoriu – codul nr. 1 in coltul din dreapta sus al imputernicirii avocatiale prin lipire /capsare, iar celelat cod, – nr. 2 se ataseaza prin lipire direct langa rubrica valorii chitantei din registrul jurnal de incasari si plati, registru jurnal care va capata o rubrica speciala , de locas, pentru atasarea acestor coduri electronice tiparite.
(7) Sumele astfel virate distinct de avocat printr-o singura plata unica a celor 22 % pe cele trei directii se achita exclusiv la trezoreriile statului de unde sunt dirijate automat din momentul platii pe trei directii si conturi distincte tinute, in evidenta, pe sume si venituri gestionate la bugetele si ordonatorii respectivi, ANAF, Barou-UNBR, CAA, potrivit atibutiilor legale.
(8) Prin codul electronic tiparit, detasat si aplicat pe delegatie, la care se aduga facturile si chitantele aferente din contabilitate se instituie o prezumtia legala absoluta de achitare a taxelor datorate statului si organelor profesiei in privinta acelor servicii verificate.
(9) Controlul contabil financiar fiscal de virare a obligatiilor se va face exclusiv in baza chitantelor si registrului jurnal al avocatului prin scanarea si insumarea automata a codurilor electronice tiparite din registrul jurnal, date care se vor imprima de scannerul portabil intr-un bon in dublu exemplar de proces-verbal de control dintre care, unul ramane la registrul jurnal al avocatului iar celalalt la organul de control ANAF, Barou, CAA, dupa caz. Activitatile avocatului privind clientela si contractele de asistenta juridica sunt supuse principiului confidentialitatii profesiei
(10) Cuponul codului electronic tiparit atasat la imputernicire si in registrul de incasari si plati fac dovada deplina a achitarii obligatiilor financiare ale avocatului si instituie o prezumtie legala absoluta, de buna credinta privind indeplinirea in totalitate a acestor sarcini ale profesiei, pentru respectivul serviciu avocatial achitat. Bonul controlului financiar din registrul avocatului absolva si avocatul si organismele de control de orice alte presupuse prevederi, prezente sau viitoare care sunt contrare prezentelor dispozitii fiind lovite de nulitate absoluta.
(11) Inexistenta atasarii codului pe imputernicirea avocatiala sau in caz contrar lipsa chitantei de achitare a obligatiilor financiare, atrage dupa 5 zile invalidarea imputernicirii, pana la complinirea obligatiilor. Termenul de atasare a cuponului codului electronic imprimat pe delegatie si registru este doar termenul obligatiei virarii debitelor, nefiind si obligatia de atasare materiala cuponului codului electronic tiparit la delegatie, care atasare materiala propriu-zisa se poate face oricand si la urmatorul termen sau infatisare a avocatului in dosarul cauzei, spre evitarea deplasarilor inutile pentru aceasta formalitate.
(12) Dovezile achitarii taxelor profesiei cat si a impozitelor constituie drepturi si dovezi personale ale avocatului la contributiile personale virate, luate in calcul la stabilirea pensiei si a drepturilor sociale ale acestuia catre stat, privind impozite si CASS, cat si fata de contributiile profesionale la BAROU-UNBR si CAA.
(13) Cheltuielile datorate avocatului de catre justitiabil aferente mandatului avocatial ( costuri deplasare, cazare, etc. ) sunt separate si nu sunt supuse prezentelor obligatii financiare.
(14) Prin prezenta lege se instituie Fondul de Premiere al Avocatilor ( FPA 0,10 % ) care reprezinta acumularea in trezorerie si plata automata, la cerere a avocatului, aducator de venituri la bugetele institutiilor aminitite, a unei sume de 0,10 % din totalul lunar/anual, al platilor efectuate de acesta. Aceste sume de premiere personala se acumuleaza automat in contul avocatului, pe baza CNP-ului acestuia, nu sunt purtatoare de dobanzi la acest depozit si se vireaza oricand la cererea acestuia. Aceste sume de premiere nu sunt supuse taxelor amintite in baza principiului evitarii dublei impozitari.
5
(15) Avocatii nu sunt si nu vor fi niciodata platitori de TVA pentru ca se supun acestor reguli stricte de disciplina financiara, fiind colectori de venituri la bugetul statului si organismelor profesiei, potrivit prezentelor reguli de disciplina financiara a profesiei, astfel incat datoreaza strict, in termen de 5 zile, la incasarea onorariilor doar aceste trei categorii de obligatii financiare, indiferent nivelul veniturilor incasate, debitele pentru veniturile efectiv incasate unde obligatiile respective, nu sunt plafonate nici in sus nici in jos.
(16) Avocati romani, In baza principiilor nationale ale solidaritatii si disciplinei financiare a profesiei de avocat precum si in baza viramentelor impozitului de 16 % la nivel national, neplafonat ca si valori nationale varsate de intreaga profesie, sunt de drept asigurati CASS la stat, fiecare avocat, indiferent ca este stagiar sau definitiv, in activitate sau pensionar, beneficiaza de toate drepturile conferite cetatenilor romani, conform regulilor comune in materie de asigurari medicale la stat. Dovada de asigurat CASS pentru serviciile medicale de stat se face direct cu legitimatia de avocat sau cu adeverinta eliberata de baroul avocatului in cauza.
(17) Onorariile cuvenite si platite efectiv avocatilor provenite din contractul de asistenta juridica, avand in vedere inclusiv achitarea taxelor si impozitele virate deja la bugetele mentionate nu pot fi diminuate de catre nicio instanta de judecata sau autoritate publica , orice dispozitie contrara fiind lovita de nulitate absoluta, avand in vedere jurisprudenta CEDO care statueaza ca acesta este un” bun”, un drept patrimonial inalienabil care nu poate fi diminuat sau afectat intr-un alt mod, fiind protejat de disp art 1 din Protocolul nr 1 la Conventia EDO.
(18) Activitatile avocatiale pro-bono sunt permise si legale, numai in masura informarii scrise si in prealabil inregistrate oficial in registrul baroului, primindu-se dovada de inregistrare pe imputernicirea avocatiala in coltul din dreapta sus a delegatiei, in considerarea justitiabilului si avocatului care presteaza serviciul si numai in situatiile in care, nu sunt exercitate in conditii dubioase de evaziune fiscala ori de sustragere de la taxele profesiei .
Art 3 2 Onorariile avocatiale :
A. ONORARIILE minimale AVOCATIALE APARATOR ALES :
1. CONSULTATII JURIDICE complete speta 300 lei ; Studiu cauzei 50 lei/ora fond – ( Apel Recurs majorare 50 %)
1.1. Orice situatie de prelungire a muncii avocatiale care necesita prezenta indelungata a avocatului pentru asistenta si consutatii dezbateri tehinice ori timp asteptare in cauze se tarifeaza cu o REDEVENTA de min. 50 LEI/ ORA
2. REDACTAREA DE CERERI, ACTIUNI ,INTAMPINARI, RECCONVENTIONALE
-5% din valoarea pretentiilor dar nu mai putin de 500 lei instanta fond – (In apel recurs majorare 50%)
3. ACTIUNE IN ANULAREA SAU DECLARAREA NULITATII ACTELOR JURIDICE 1.500 lei
4. PARTAJE JUDICIARE – 10% din valoarea pretentiilor dar nu mai putin de 1.500 lei
5. ACTIUNI IN PRETENTII IN MATERIE CIVILA SI COMERCIALA –
10% din valoarea pretentiilor dar nu mai putin de 1. 500 lei
6. ACTIUNI IN REVENDICARE,IN GRANITUIRE SI ACTIUNI POSESORII
6
– 10% din valoarea pretentiilor dar nu mai putin de 1. 500 lei
7. ACTIUNI IN CONSTATAREA EXISTENTEI SAU INEXISTENTEI UNUI DREPT – 1.500 lei
8. ACTIUNI INTEMEIATE PE OBLIGATIA DE ,,A FACE’’-1.500 lei
9. CERERI DE ORDONANTA PREZIDENTIALA – 1.000 lei
10. CERERI PRIVIND DREPTUL DE FOLOSINTA ASUPRA LOCUINTELOR – 1.000 lei
11. CONTESTATII LA EXECUTARE – 10% din valoarea pretentiilor dar nu mai putin de 1. 500 lei
12. ACTIUNI IN MATERIE DE DIVORT – 1.500 lei
13. ACTIUNI PRIVIND RELATIILE CU MINORUL- 1.000 lei
14. ACTIUNI PRIVIND STABILIREA DOMICILIULUI MINORULUI – 1.000 lei
15. CERERI PRIVIND PENSIA DE INTRETINERE – 1.000 lei
16. ACTIUNI IN STABILIREA PATERNITATII SI IN TAGADA PATERNITATII – 1.500 lei
17. SOMATII DE PLATA -10% din valoarea pretentiilor dar nu mai putin de 1.500 lei
18. CONTESTATII PE LEGEA CONTENCIOSULUI ADMINISTRATIV – 1.500 lei
19. PLANGERI CONTRAVENTIONALE – 1.000 lei
20. LITIGII DE MUNCA – 1.500 lei si daca pretentii banesti 5% din valoarea pretinsa
21. LITIGII VIZAND DREPTURILE DE AUTOR –
2.000 lei si daca pretentii banesti 10% din valoarea pretinsa sau drepturi inventator
22. Fond Funciar: CONTESTATII PE LEGILE PROPRIETATII -2.000 lei
23. Materie Penala : INFRACTIUNI CARE PREVAD UN MAXIM SPECIAL AL PEDEPSEI MAI MARE DE 10 ANI – 2.500 lei prezenta Parchet / Instanta avocat – se adauga REDEVENTA avocatiala = min 50 lei/ora
24. INFRACTIUNI CARE PREVAD UN MAXIM SPECIAL AL PEDEPSEI MAI MARE DE 5 ANI – 2.000 lei
25. INFRACTIUNI IN CARE ACTIUNEA PENALA SE PUNE IN MISCARE LA PLANGEREA PREALABILA- 1.500 lei
26. REDACTARI STATUTE SOCIETATI COMERCIALE,ASOCIATII SI FUNDATII,ETC – 1.500 lei
27. ACTIUNI EXERCITATE LA CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI – 3.000 lei
28. Corespondenta judiciara intre termene = 50 lei/pagina
29. Consultatii juridice telefonice / internet = min 50 lei / 15 min/ obiect litigios
30. Alte activitati: negocieri, consultatii, asistenta si reprezentare la expertize tehnice, etc 100 lei fix + Redeventa 50 lei/ora
7
art 3 2 B – ONORARIILE AVOCATIALE – APARATOR DESEMNAT DIN OFICIU
( platite de la buget ) :
B 1 Onorarii oficiu in materiile civile si extrajudiciare:
-Valorile onorariilor care se cuvin avocatilor pentru asigurarea serviciilor de asistenta juridical si/sau reprezentare in fata instantelor judecatoresti sau a altor autoritati cu atributii jurisdictionale sunt urmatoarele:
1. Procese si cereri al caror obiect este neevaluabil in bani,precum si procese si cereri in raporturi de familie, pentru ocrotirea persoanei si a minorilor:
a) Pentru cererile privind incuviintarea purtarii numelui, 150 lei
b) Pentru cererile privind impartirea provizorie a locuintei sau stabilirea locuintei minorului 250 lei;
c) Pentru cererile pentru acordarea personalitatii juridice,pentru autorizarea functionarii si pentru inregistrarea fundatiilor si asociatilor, 250 lei;
d) Pentru cererile privind incredintatrea minorului 300 lei;
e) Pentru cererile privind obligatiile de intretinere 300 lei;
f) Pentru cererile privind instituirea tutelei sau curatelei 300 lei;
g) Pentru cererile privind punerea sub interdictie 300 lei;
h) Pentru cererile privind plasamentul sau orice alta masura de protectie a minorului 300 lei;
i) Pentru cererile de divort cu incredintarea minorului 400 lei;
j) Pentru actiunile in stabilirea paternitatii, actiunile in contestarea recunoasterii paternitatii si actiunile in tagada paternitatii 300 lei;
k) Cererile pentru incuviintarea,nulitatea sau desfacerea adoptiei 300 lei;
l) Procesele si cererile in materie comerciala al caror obiect este neevaluabil in bani,300 lei;
m) Pentru orice alte procese si cereri al caror obiect este neevaluabil in bani,precum si orice alte procese si cereri in material raporturilor de familie,pentru ocrotirea persoanei si a minorului, 200 lei
2. Procese si cereri al caror obiect este evaluabil in bani:
a) Cererile privind ordonanta de plata 200 lei plus 0,5% din valoarea obiectului dar nu mai putin de 500 lei;
b) Cererile privind somatia de plata 300 lei;
c) Pentru procesele si cererile in material restituirii proprietatilor imobiliare ( legea 18/1991, legea 10/2001 si a altor dispozitii legale aplicabile in materie) 300 lei plus 0,5% din valoarea litigiului dar nu mai putin de 500 lei;
d) Pentru actiunile in revendicare 300 lei plus 0,5% din valoarea obiectului litigiului, dar nu mai putin de 500 lei;
e) Pentru orice alte procese si cereri cu caracter patrimonial, 200 lei plus 0,5% din valoarea obiectului litigiului,dar nu mai mult de 500 lei.
3. Onorariile prev. la alin.(1) se acorda o singura data in cursul judecatii dar, separat, pentru fiecare grad de jurisdictie.
8
4. Pentru furnizarea serviciilor de asistenta juridica si/sau reprezentare in caile de atac prevazute de lege, cuantumul onorariului cuvenit avocatului este acelasi cu cel stabilit, potrivit alin. (1), pentru asistenta juridica si/sau reprezentare in fata instantei judecatoresti care a solutionat cauza in fond in prima instanta.
5- Onorariile care se cuvin avocatilor pentru asistenta extrajudiciara acordata in cadrul sistemului de ajutor public judiciar sunt urmatoarele:
a) Pentru acordarea de consultatii juridice 150 lei;
b) Pentru formularea plangerilor prealabile in cadrul procedurii contenciosului administrative si a contestatiilor impotriva actelor administrative fiscal 150 lei;
c) Pentru formularea de cereri,petitii si sesizari in materie de asigurari sociale,150 lei;
d) Pentru formularea altor cereri,petitii si sesizari 100 lei;
e) Pentru asistenta juridica acordata la dobandirea sau redobandirea cetateniei romane, 150 lei;
f) Pentru asistenta juridica acordata victimei violentei in familie,100 lei;
g) Pentru asistenta juridica acordata refugiatilor si azilantilor,100 lei;
h) Pentru reprezentarea in fata comisiilor sau instantelor prevazute de legea fondului funciar nr. 18/1991 si legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor immobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, precum si in fata altor autoritati sau institutii publice ,altele decat cele judiciare sau cu atributii jurisdictionale, 100 lei.
(1) Valoarea provizorie a onorariului cuvenit pentru furnizarea serviciilor de asistenta juridical si/sau reprezentarea in fata instantelor judecatoresti se stabileste, potrivit criteriilor prevazute in lege, prin incheierea prin care instanta incuviinteaza valoarea onorariului din oficiu si acordarea ajutorului public judiciar.
Referatul care atesta prestatia avocatiala efectiva si onorariul definitiv cuvenit avocatului se confirma de catre instanta ca nume aparator si valoare onorariu prin incheierea prin care a incuviintat acordarea ajutorului public judiciar.
(2) Plata onorariilor cuvenite pentru prestarea serviciilor de asistenta extrajudiciara se aproba de Consiliul Baroului prin Decan sau persoana desemnata de Consiliul Baroului, potrivit criteriilor in materie.
B 2 Onorarii din oficiu in materii penale
1 Onorariile care se cuvin avocatilor pentru acordarea asistentei juridice a faptuitorului, invinuitului, inculpatului sau condamnatului, cand aceasta este obligatorie, in situatia in care organul de urmarire penala sau instant apreciaza ca faptuitorul, invinuitul, inculpatul, partea vatamata,partea civila sau partea responsabila civilmente nu si-ar putea face singura apararea, precum si in alte cazuri prevazute de lege in care se impune desemnarea unui aparator din oficiu sunt urmatoarele:
a) 200 lei pentru fiecare invinuit,inculpat in faza de urmarire penala sau in cursul judecatii;
b) 300 lei pentru fiecare invinuit,inculpat in faza de urmarire penala sau in cursul judecatii, atunci cand, cel putin doua persone au in cauza calitatea de invinuit, inculpat;
c) 400 lei pentru fiecare invinuit,inculpat in faza de urmarire penala sau in cursul judecatii, atunci cand cel cel putin cinci persone au in cauza calitatea de invinuit,inculpat;
d) 100 lei pentru asistenta juridica acordata pentru fiecare invinuit sau inculpat in cazul luarii,inlocuirii,revocarii,incetarii prelungirii sau mentinerii masurilor preventive;
9
e) 150 lei pentru asistenta juridica gratuita acordata,in cursul urmaririi penale sau in cursul judecatii, partii vatamate,partii civile sau partii responsabile civilmente.
f) 200 lei pentru asistenta juridica acordata,in caile de atac:
g) 100 lei pentru asistenta juridica acordata in cazul cererii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere,a contestatiei la executare,a cererilor de intrerupere sau amanare a executarii pedepsei inchisorii sau a detentiunii pe viata, inlocuirii tratamentului medical, mentinerii, inlocuirii sau incetarii masurii internarii medicale, precum si in celelalte cazuri prevazute de legea penala ;
h) 100 lei pentru asistenta juridica acordata in cauzele intemeiate pe legea 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal;
i) 150 lei pentru asistenta juridica acordata in procedura plangerii impotriva rezolutiilor,ordonantelor procurorului.
2. Onorariile avocatilor cuvenite pentru asistenta juridica acordata, in cursul urmaririi penale se acorda o singura data pentru intreaga durata a urmaririi penale iar in cursul judecatii, separat pentru fiecare grad de jurisdictie. Onorariile vor fi achitate la data desemnarii avocatului din oficiu si a depunerii de catre acesta a imputernicirii avocatiale.
3. In cazul in care delegatia avocatului din oficiu inceteaza la prezentarea avocatului ales, onorariul avocatului din oficiu nu poate fi mai mic de 50 % din valoarea onorariului cuvenit daca prestatia avocatiala din oficiu ar fi fost finalizata.
B 2 Asistenta speciala din oficiu
1. Cuantumul onorariilor care se cuvin avocatilor pentru asistenta juridica acordata pentru asigurarea acesului international la justitie in materie civila, in procesele si cererile prevazute la pct B 1 se majoreaza cu 50%.
2. Valoarea onorariului cuvenit avocatilor pentru asistenta juridica obligatorie, totala si gratuita, acordata in vederea asigurarii accesului la justitie in procesele si cererile privind inapoierea minorului, precum si in cele privind organizarea si exercitarea dreptului de vizita a minorului este de 500 lei.
B 3 Onorarii pentru prestarea serviciilor de asistenta juridica in cauzele privind cooperarea judiciara internationala in materie penala
1 Onorariile care se cuvin avocatilor pentru asistenta juridica cand aceasta este obligatorie, sunt urmatoarele:
a) 100 lei pentru asistenta juridica acordata pentru fiecare persoana extradabila sau persoana solicitata in cazul luarii, inlocuirii, revocarii, incetarii, prelungirii sau mentinerii masurilor preventive, inclusive a masurii arestarii provizorii in vederea extradarii;
b) 320 lei pentru fiecare persoana extradabila sau solicitata in cursul procedurii judiciare de extradare sau de executare a unui mandat European de arestare, pentru fiecare condamnat in cursul procedurii de solutionare a cererii de transferare a unui cetatean strain din Romania in statul
10
de cetatenie, pentru fiecare condamnat in cursul procedurii de solutionare a cererii de transferare a unui cetatean roman dintr-un stat strain in Romania.
c) 170 lei pentru asistenta juridica acordata in caile extraordinare de atac exercitate impotriva hotararilor prin care s-a dispus luarea, inlocuirea, revocarea, incetarea, prelungirea sau mentinerea masurilor preventive, inclusive a masurii arestarii provizorii in vederea extradarii;
d) 320 lei pentru asistenta juridica acordate in caile extraordinare de atac exercitate impotriva altor hotarari decat cele prevazute la lit. c
2. Onorariile mai sus prevazute se acorda o singura data pentru intreaga perioada a cauzei.
*PROTOCOLUL nr 61.573/2008 MJ-UNBR privind stabilirea onorariilor pentru avocatii care acorda asistenta juridica in materie penala
Art. 33 Contraventii si infractiuni .
(1) Constituie contraventie, fapta avocatului care, cu intentie de sustragere, nu vireaza in termen de 5 zile de la incasarea onorariului/partilor din onorariu a debitelor simultane, aferente impozitelor catre stat si taxelor profesiei, probandu-se vinovatia si inlaturandu-se prezumtia legala de achitare se atrage raspunderea contraventionala constand in aplicarea sanctiunii avertismentului la prima abatere, a amenzii contraventionale de la 200 la 800 lei incepand cu a doua abatere si urmatoarele proportional, indiferent de sanctiune se aplica automat obligatia materiala de restiture la bugete a sumelor de sub 1000 lei sustrase
(2) In situatia probelor in acuzare si dovedirii vinovatiei / inlaturarii prezumtiei legale de achitare la sume nevirate care depasesc cuantumul de 1.000 lei constituie infractiunea de evaziune financiara simpla si se pedepseste cu inchisoarea de la 3 luni la 1 an sau amenda si obligatia de restituire a sumelor nevirate catre bugetele prejudiciate.
(3) In cazuri determinate, avocatul savarseste infractiunea de evaziune agravata care se pedepseste cu inchisoarea de la 6 luni la 2 ani sau amenda, in situatia in care sumele nevirate depasesc 10.000 lei precum si in cazul netinerii ori distrugerii evidentelor cupoanelor codurilor electronice tiparite, chitantelor de incasare onorarii si cele de achitare impozite/contributii si a registrelor avocatiale -delegatiilor/contractelor de asistenta juridica, ori efectuarea de activitati de asistenta si reprezentare judiciara neinregistrate, in lipsa respectarii regulilor financiare avocatiale
(4) Atenuare. Acuzatiile de intentie la infractiunea de evaziune asupra pierderii ori distrugerii originalelor evidentelor financiare ale avocatului este de indata inlaturata, daca din fotocopiile detinute de avocat sau de organismele fiscale ori ale profesiei se pot reconstitui datele financiare privind achitarea obligatiilor.
(5) * Daca faptele penale sunt savarsite in conditiile infractiunii de exercitare fara drept a unei profesii de catre o persoana care nu este avocat legal inscris in evidentele UNBR si trezorerie, la pedeapsa aplicata se adauga un spor de agravare de 5 ani.
11
Art 34 Litigii, jurisdictie, dispozitii finale si tranzitorii.
(1) Toate litigiile administrative si disciplinare indiferent de natura lor, dintre avocati si barou, dintre justitiabil si avocati privind onorariile negociate si contractate se solutioneaza in calea plangerii scrise in procedura prealabila si interna, administrativa, de catre consiliul baroului din care avocatul parat face parte, in prima sedinta a comisiei de disciplina a consiliului baroului, formata din 5 membri, care pronunta o hotarare administrativa de solutionare a litigiului privind onorariile sau ale abaterilor disciplinare ale avocatilor in cauza.
(2) Avocatul sau justitiabilul in cauza care este nemultumit de hotararea interna administrativa pronuntata are deschisa calea de atac a contestatiei in contencios administrativ ca instanta de fond la sectia Tribunalului din raza baroului in termen de 30 de zile de la comunicarea hotararii comisiei consiliului baroului, cu aplicarea regulilor dreptului comun de acces, de judecata fond si cale de atac la Curtea de Apel, in conformitate cu regulile comune ale Codului de procedura civila.
(3) Hotararea comisiei interne administrative de disciplina a baroului este suspensiva de executare pe parcursul termenului de decadere de 30 de zile, in urma caruia devine definitiva si irevocabila si constituie titlu executoriu in privinta tuturor dispozitiilor prevazute in dispozitvul acesteia. Pretentiile civile se executa de buna voie sau prin executor judecatoresc in conformitate cu faza executarii silite a dispozitiilor codului de procedura civila, iar dispozitiile administrative si amenzile administrative ale profesiei se executa distinct numai de catre organele profesiei, anume de catre consiliul baroului prin presedintele comisiei de disciplina.
(4) Infractiunile savarsite de avocati in legatura cu profesia sunt de competenta parchetelor si instantelor de pe langa Curtea de Apel, unde teritorial este arondat baroul din care face parte avocatul respectiv.
(5) Activitatea profesionala a avocatului nu poate fi supendata/incetata ori sa fie ilegal restrains dreptul la exercitarea profesiei, de nici o autoritate publica sau de catre organele profesiei, avandu-se in vedere principiul libertatii profesionale absolute a avocatului garantat de art 1 Carta CCBE, decat numai in baza dispozitiilor unei hotarari penale de condamnare a avocatului, in baza savarsirii unei infractiuni grave in legatura cu profesia, prin care instanta penala a dispus prin hotarare irevocabila si mandat judecatoresc de executare a pedepsei accesorii a interzicerii exercitarii profesiei de avocat, potrivit perioadei dispusa de instanta. Pedeapsa executata si termenele comune de reabilitate ale condamnatului se aplica fara discriminare, avocatul urmand a fi repus in dreptul de fi reinscris si exercita profesia in barou fara alte conditii , singura conditie ceruta fiind redepunerea juramantului si implinirea termenului de reabilitare.
(6) Exercitarea profesiei de avocat nu este incompatibila cu exercitarea altei profesii aducatoare de venituri conform jurisprudentei CEDO -Cauza Mateescu contra Romania -2014, intrucat orice alte interdictii sunt nule pentru incalcarea dreptului la viata privata si profesionala-( art 1 Carta CCBE si art 8 Conventia EDO in afara de profesiile care lezeaza onoarea si demnitatea profesiei de avocat, ori cele incompatibile din cauza conflictului de interese si numai daca anumite profesii ocupa mai mult de 60 % din timpul care trebuie alocat avocaturii respectiv sustinerii dreptrilor si intereselor justitiabililor in instante.
12
(8) In trei luni autoritatile in sarcina carora intra atributiile de implementare a prezentului sistem de fiscalizare a profesiei de avocat vor incheia protocoalele si vor asigura masurile tehnice si legale –( MJ, ANAF, UNBR /CAA.)
(9) Protocoalele trebuie sa priveasca implementarea si adaptarea la Trezorerii a modulului generator cod electronic ( de bare sau puncte) tiparit pe chitantele de incasare a celor trei venituri la cele trei bugete, modulul de management cititor cod de bare si perifericele simple de scanner traductor portabil cu totalizator si printare automata la organele de control ANAF si UNBR/CAA a codurilor de bare tiparite din registrul contabil in partida simpla de venitrui si cheltuieli al avocatilor.
(10) Registrul contabil avocatial va avea o noua rubrica-locas atasare ( de lipire cu creion lipici) a codurilor imprimate langa rubrica incasarii onorariilor la serviciul avocatial incasat, tinute in cronologia istorica de consemnare a incasarilor si platilor avocatiale. Cupoanele coduri generate electronic, tiparite si detasabile de la chitanta de trezorerie vor avea inclus un mic cod, generat automat, de siguranta, electronic si tiparit in continutul sau , deoarece desi vor fi simple imprimate scoase la o imprimanta banala a trezoreriei, nu este necesar sa fie fi auto-adezive, autocolante sau alte modele complicate si scumpe, pentru simplul argument ca ele contin acel cod unic de siguranta in chiar codul electronic la data imprimarii, iar cuponul odata lipit cu ajutorul unui creion lipici banal, asigura suficiente garantii materiale si fizio-chimice impotriva contrafacerii si analizelor criminalistice in caz de fraude fiscale.
Simplitatea si automatizarea metodologiei fara interventia subiectiva umana, asigura imposibilitatea contrafacerii dovezilor de achitare a varsamintelor in trezorerie dar mai ales circuitul platilor si viramentelor catre destinatiile acestor venituri care pe baza de modele matematice demonstreaza siguranta si constanta rulajelor dar mai ales a gestionarii obiective automate a bugetelor realizate din activitatile avocatiale, pe baza sigurantei input-urilor si a output-urilor asigurand, date electronice automate asupra rulajelor din sistem , date care oricand pot fi interogate si folosite obiectiv si constructiv in deciziile financiare privind viitorul profesiei.
(11) Pentru ordonarea rulajului veniturilor incasate pe cele trei directii 16% , 5%, 1%, in trezorerii se vor lua masurile deschideri conturilor contabile , a procedurilor legale si software simplu pentru virarea automata a banilor catre urmatoarele 4 directii si conturi :
11.1 . – Cota de 16% catre ANAF
11.2.- Cota de 5% catre filiala CAA judeteana a Baroului avocatului platitor, care filiala, la randul sau dupa retinerea cotei proprii va transmite automat date contabile de sold si va vira cota cuvenita la CAA central Bucuresti
11.3. – Cota de 1% catre BAROUL avocatului platitor care barou, la randul sau, dupa retinerea cotei proprii va transmite automat date contabile de sold si va vira cota cuvenita la UNBR Bucuresti.
11.4. – (1) Cota de rulaj pe avocat platitor pentru fondul de premiere 0,10 % ( FPA 0,10%) art 31 alin 14 din lege se inregistreaza automat in soldul si pe contul distinct individual in baza CNP-ului fiecarui avocat platitor.
(2) Deschiderea contului personal al avocatului se face automat odata cu primul varsamint si in baza unei autorizatii-adeverinta data avocatului de catre Baroul din care face parte, model formal unic la nivel national emis de UNBR. Singura conditie de eliberare a adeverintei-autorizatii este existenta calitatii de avocat inscris in UNBR, indiferent ca activeaza sau nu, este stagiar sau pensionar.
13
(3) Incepand de la prima depunere de varsamite profesionale si pana la decesul persoanei avocatului titular, contul individual FPA se activeaza o singura data si se dezactiveaza o singura data in viata, numai dupa decesul acestuia si virarea banilor mostenitorilor legali ai acestuia .
Art 35 Orice prevederi contrare legale ori statutare (avocatiale) prezentelor dispozitii ale legii de fiscalizare a activitatilor avocatiale se abroga.
***
AV ION GABRIEL ANGHELUS
MEMORIU TEHNIC :
Module necesare:
Modul generator cod de bare: acesta colecteaza toate datele din chitanta si le codifica, astfel incat orice verificare cu un cod de bare afiseaza detaliile platii.
Modul Manager cod de bare: acesta verifica toate platile efectuate de catre un platitor, raporteaza cuantumul platilor efectuate de catre platitor in functie de filtrele aplicate (perioada, valoare, client, etc), modul necesar in vederea verificarii istoricului de plati.
Cititor de cod de bare, care poate fi software sau hardware, compatibil sisteme de operare Windows, Linux, MacOS, Android, astfel incat verificarile codului de bare sa fie facile si efectuate in timp real de catre lucratori responsabili. De retinut, pentru operarea acestor instrumente nu este necesara o specializare deosebita, minimum de cunostinte operare pc fiind suficiente.
Sistemul in mod automat completeaza codul de bare pe chitantele emise de incasator, platitorul avocat trebuind sa le ataseze la documentele pentru care sunt create.
14
ANEXE

© Av. Anghelus Ion Gabriel   Tel   0721736034

O simpla  MUTARE de SAH MAT

a  AVOCATULUI ANGHELUS… in “partida “ de “JIHAD “ cu UNBR …

BRAVOS NATIUNE  !

Stiam eu ca in ROMANIA BUNA-CREDINTA NU A MURIT !

Vezi :

Tarife Avocati

Am decis sa continuam seria articolelor despre lumea avocatilor si relatia acestora cu clientii. Astazi ne vom ocupa, pe scurt, de problema tarifelor – un punct delicat pentru multi clienti. Spuneam in interventiile anterioare ca exista teama de a merge la avocat. Unul din motivele de ingrijorare pentru client este si aspectul financiar al problemei. Cat il va costa mersul la avocat? Voi incerca sa explic in mare sistemul de tarifare aplicabil in Romania si in Italia.

In Romania

In Romania, au existat incercari timide de a stabili un tarifar cu valori minime. Astfel, avocatii erau obligati sa-si calculeze onorariile respectand valorile minime stabilite de catre Barou. Din pacate, tarifele nu au fost actualizate astfel incat valorile minime au ajuns sa fie derizorii, iar pericolul de a stabili onorarii sub aceasta valoare a disparut cu desavarsire.

Nu exista in Romania o obligatie de a respecta valori maxime in stabilirea onorariilor. Astfel, cel putin teoretic, fiecare avocat are dreptul sa-si stabileasca onorariul la valoarea pe care o doreste. Desigur, regulile pietei si “puterea financiara” a clientului reusesc in oarecare masura sa limiteze excesele.

In ceea ce priveste recuperarea cheltuielilor de judecata, judecatorul are dreptul sa reduca onorariul avocatului. Ce inseamna in realitate asta? Clientul a platit deja avocatul sa zicem 1.000 Ron, iar judecatorul decide ca acest onorariu este excesiv si ca partea adversa va rambursa doar 500 Ron. Singurul care va fi fericit este partea adversa, intrucat cei 1.000 Ron au fost deja platiti, iar avocatul nu este tinut sa restituie diferenta nerecunoscuta de catre judecator cu titlu de cheltuieli de judecata.

In sistemul romanesc, pentru a putea solicita cheltuieli de judecata trebuie sa faci dovada ca aceste cheltuieli au fost sustinute efectiv – respectiv avocatul a primit onorariul si a emis factura si chitanta fiscala.

In Italia

Pana la Decretul Bersani, s-a aplicat sistemul tarifelor minime si maxime adoptat prin Decret Ministerial. Ultimul Decret Ministerial, in vigoare si astazi, este din 2004. Il puteti accesa aici:http://www.ordineavvocati.roma.it/Documenti/Tariffe.pdf.

Prin “Decretul Bersani” s-a dorit liberalizarea sistemului tarifelor pentru avocati. Daca pana acum, avocatii erau obligati sa respecte valorile minime si maxime impuse prin decretul ministerial, “Decretul Bersani” a stabilit ca valorile minime nu mai trebuie respectate. De asemenea, prin Legea 248/06 s-a decis ca “patto di quota lite”, nul pana atunci, este valabil. Despre “patto di quota lite” vom vorbi mai pe larg, intr-un articol viitor.

Tarifarul continua sa fie folosit in acordarea cheltuielilor judiciare de catre judecatori si poate fi folosit ca reper in stabilirea onorariilor avocatului, atunci cand avocatul nu stabileste altfel impreuna cu clientul sau.

Concluzie

Indiferent unde ne gasim, in Italia sau in Romania, este bine sa clarificam cu avocatul problema onorariului de la inceput.

Avocat Monica A. Marinescu

http://www.avocat-roma.it/tarife-avocati/

http://www.ordineavvocati.roma.it/Documenti/Tariffe.pdf

P 1 P 5

P 2P 3

P 4

Nota

     La data de 17 ianuarie 1948, prin Legea nr. 3/1948,  au fost desfiintate toate barourile (corpuri de avocati) din Romania si Uniunea din care acestea faceau parte. Ulterior ele nu au mai fost  re/constituite niciodata, prin niciun act jurisdictional sau normativ

     Toate vechile barouri din Romania  se  sustine ca  functioneaza  in baza Legii nr. 51/1995, lege care doar organizeaza profesia de avocat si nu infiinteaza barourile (situatie recunoscuta de majoritatea magistratilor din Romania). . Asa-zisa ‘uniune de barouri’ condusa de numita persoana fizica Forea Gheorghe este inregistrata la Ministerul Finantelor Publice cu ‘actul de autorizare’: ‘ADRESA CURTEA DE APEL NR.12263/C/08-12-2006’ care  este un contract  de  utilizare  spatii ( inchiriere ) (vezi: http://www.mfinante.ro/infocodfiscal.html)
Baroul  Bucuresti,  este inregistrat la Ministerul Finantelor Publice la data de 13 iulie 1993, in baza ‘actului de autorizare’: ‘Legea nr. 51/1995’ (
http://www.mfinante.ro/infocodfiscal.html), lege intrata in vigoare dupa 2 ani de la respectiva inregistrare fiscala, lege care nu autorizeaza si nu infiinteaza nicio persoana juridica.

      Exista barouri pretins infiintate  in mod  curios fiecare in parte   dupa  alte legi de la  care  se  revendica  prin declaratii fiscale oficiale   facute pe  site-ul Ministerului Finantelor   iar  toate  barourile  si  CAA  sunt  pretins  infiintate  intr-un haos  contradictoriu de  legi diferite  fapt care tradeaza  falsul in declaratii  evaziunea  fiscala  si  ilegalitatile acestora    deoarece unele  spre  exemplu …  desi au functionat in fapt   din 1990 ar  fi fost  …  inregistrate la  fisc  dupa  1993/1997/2006 –  (Baroul Giurgiu  infiintat prin  DECRET NR 15/1981)  sau  prin Monitorul oficial – (Baroul Dambovita  M.OF.51/07.06.1995  infiintat in 1997 )  sau BAROUL  COVASNA –  DEC. 281/1954  la    21 February 1994  sau BAROUL  HARGHITA    281/21.07.1954  la    18 July 2000 etc .

       La  fel  si   CASELE DE  ASIGURARI ALE  AVOCATILOR  ar fi fost reinfiintate  dupa  OUG 221/2000 insa  situatia declaratiilor fiscale  si haosului  din declaratiile  fiscale   arata ilegalitatile  si   degringolada din sistem  :  –  CAA   CENTRALA   4314820   877/13.7.1993   la  17 July 1993/    CAA  MEHEDINTI 23590547    DECIZIA NR. 45/07.03.08   la  26 March 2008  /  CAA CARAS- SEVERIN  13964075    O.G.221/2000   la   13 June 2001/  CAA  BRASOV  10794723   12/8.06.1998  la  16 July 1998   etc.

           
 Ministerul Public  -DIICOT –  TREBUIE SA  SE  SESIZAZE  DIN OFICIU .  DE    ASEMENEA   si  INSTANTELE   DE JUDECATA   TREBUIE  SA  DISPUNA  DIN OFICIU CERCETARILE  FATA  DE  ACESTE  FAPTE- 
art. 1 alin. 3 Legea  nr  51/1995 – “ Constituirea si functionarea de barouri in afara Uniunii Nationale a Barourilor din Romania sunt interzise, iar actele de constituire si de inregistrare a acestora sunt nule de drep.  Nulitatea  poate  fi constatata  si din oficiu”  

      Niciun barou si nici asa-zisa ‘uniune de barouri’  inclusiv  intreg  sistemul CAA   ca   societati  financiare  de  fonduri de pensii private,  care  trebuiau autorizate  ca  scheme  de  fond   nu poseda acte  constitutive  sau statut,  conforme ,  documente necesare oricarei asociatii profesionale, conform art. 9 din Constitutia Romaniei: ‘Asociatiile profesionale se constituie si isi desfasoara activitatea potrivit statutelor lor, in conditiile legii’. Haosul  de  sistem  predomina  in  sfidarea legilor  Romaniei si directivelor  europene care  trebuiau respectate  in materie de  asociatii profesionale  si  fonduri  de pensii private .

   TOATE CELE  84  DE PERSOANE JURIDICE  NU POT  FUNCTIONA IN BAZA  CUTUMELOR  SI LEGII BUNULUI PLAC  IN STATUL DE  DREPT .

     STABORUL PROFESIONAL  SI  EVAZIUNEA  ENTITATILOR PROFESIONALE NU  POT  CONSTITUI MOTIVE   DE  AUTONOMIE  si   DREOGARE  DE LA  LEGILE  STATULUI ROMAN  SI  STANDARDELOR  DREPTULUI UNIUNII EUROPENE IN STATUL DE  DREPT .

     De  asemenea INSTANTELE  DE JUDECATA,   MINISTERUL PUBLIC –   DNA  si  DIICOT  AU    DOVADA  FRAUDELOR UNBR/CAA  ramanad  competente  sa  solutioneze   prezentul dosar in  curs de  solutionare  pentru savarsirea  urmatoarelor  infractiuni  pe  care inteleg  sa  le  reamintesc si sa  le  descriu  aici :

 

  1. –  FALSUL IN DECLARATII  art  326 C.pen  (referitor la  falsul in declaratiile fiscale  afisate pe site-ul MINISTERULUI FINANTELOR   cat  si cele din fata   Consiliul Europei  in  procedura  de infringement impotriva Romaniei (nr. ref. 7059/14/MARK) aplicatia EU Pilot  in care UNBR si   Romania trebuie sa dea un raspuns Comisiei Europene in maximum 10 saptamani, adica  la inceputul lunii ianuarie 2015, http://unbr.ro/ro/wp-content/uploads/2014/06/MJ-CCE-WEBSITE.pdf  http://www.luju.ro/static/files/2014/decembrie/09/MJ-CCE-WEBSITE.pdf  

 (  “Declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unităţi în care aceasta îşi desfăşoară activitatea în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte la producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.”)

  1. – Evaziune  si  fraude  fiscale  savarsite in cadrul  celor 84 de  entitati juridice  din sistemul BAROURI UNBR/CAA  ( UNBR, FILIALE  BAROURI,   FILIALE  CAA)

– Omisiunea, în tot sau în parte, a evidenţierii, în actele contabile ori în alte documente legale, a operaţiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate, în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligaţiilor fiscale.- Art. 9 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare

– Refuzul nejustificat al unei persoane de a prezenta organelor competente documentele legale şi bunurile din patrimoniu, în scopul împiedicării verificărilor financiare, fiscale sau vamale, în termen de cel mult 15 zile de la somaţie- art. 4 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.O.G.

– Evidenţierea, în actele contabile sau în alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la bază operaţiuni reale ori evidenţierea altor operaţiuni fictive, în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligaţiilor fiscale- Art. 9 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.

– Fapta contribuabilului care, cu intenţie, nu reface documentele de evidenţă contabilă distruse- art. 3 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.

– Executarea de evidenţe contabile duble, folosindu-se înscrisuri sau alte mijloace de stocare a datelor, în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligaţiilor fiscale- art. 9 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.

 

ALTE INFRATIUNI  DE  DREPT  COMUN
–  Falsul în înscrisuri sub semnătură privată  Art. 322 C.pen.;  Uzul de fals Art 323 C.pen;    Fals  intelectual  Art. 321 C.pen;   Abuz / Neglijenţa în serviciu  Art. 297 alin 1 si 2 art 289  C.pen  Abuz / Neglijenţa în serviciu  Art. 297 alin 1 si 2 art 289  C.pen . ;  Înşelăciune simpla  sau cu consecinte deosebit de  grave – Art. 244 C.pen rap la art 309  C.pen  ; Abuzul în serviciu  cu consecinte deosebit de  grave Art. 297 alin 1 si 2  rap. la art 309  C.pen;   Neglijenţa în serviciu cu consecinte deosebit de  grave Art. 298  rap. la art 309 ;  Uzurparea funcţiei  Art. 300 C.pen; Gestiunea frauduloasă  Art. 242 C.pen; Deturnarea de fonduri  Art. 307 C.pen;  Falsul intelectual  Art. 321 C.pen; Falsul în declaraţii Art 326 C.pen;  Instigare la răzbunarea pentru ajutorul dat justiţiei Art 47 rap. la Art. 274 C.pen, Obstrucţionarea justiţiei Art. 271  alin 1 lit b,  C.pen; Compromiterea intereselor justiţiei  Art. 277 C.pen ; Constituirea unui grup infracţional organizat Art.367 C.pen;

 

    Infractiunile prevazute  de Art. 145  alin. 2 lit. a, c, d,  si alin 2 Legea 411/2004 (utilizarea  contributiei  la fondul de pensii în alte scopuri; administrarea sau modificarea neautorizată a schemelor de pensii private; administrarea unui fond de pensii neautorizat);   

–   Obstrucţionarea justiţiei -Art. 271  alin 1 lit b,  C.pen;   Infracţiuni de corupţie  şi de serviciu comise de alte persoane Art. 308 C.pen; Infractiuni de  coruptie Art. 5  alin (1) (3)  Art. 11, Art 12, Art 131 , Art. 132 , Art.14, Art 15,  Art. 17 lit b,c,d, d1,g, Art. 23, Art 25  din Legea nr 78/2000 privind prevenirea descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie , Traficul de influenţă  Art. 291 C.pen, Cumpărarea de influenţă  Art. 292 C.pen.  Instigare la răzbunarea pentru ajutorul dat justiţiei Art 47 rap. la Art. 274 C.pen, Supunerea la rele tratamente  Art. 281 alin 1  C.pen.         

http://cristidanilet.ro/continut/carti-monografii/2006-raport-justitie/90-profesia-de-avocat

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s