Romania si Partidele politice nu o sa-si revina niciodata din aberatia abuzului LIBERULUI ARBITRU AGRESIV , atata timp cat ROMANII si politicienii nu invata sa respecte regulile „jocului democratic” al STATULUI DE DREPT si BUNEI-CREDINTE..


Romania si POLITICHIA  din „ABSURDISTANUL  ROMANESC”   nu o sa-si revina niciodata din aberatia abuzului LIBERULUI ARBITRU AGRESIV , atata timp cat ROMANII si politicienii nu invata sa respecte regulile „jocului democratic” al STATULUI DE DREPT si BUNEI-CREDINTE…

Fara ARBITRUL MORALITATII nu exista societate normala , ci doar o nesfarsita prosteala a LIBERULUI ARBITRU !!

„MORAVURILE FARA LEGE POT TOTUL, LEGEA FARA MORAVURI APROAPE NIMIC !” – M. EMINESCU ( „Nihil legem sine moribus” )

(Juris praecepta sunt haec: honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tribuere“ – Principiile dreptului sunt acestea: a trăi în mod onest, a nu vătăma pe altul, a da fiecăruia ce i se cuvine)

CONSTITUTIA ROMANIEI ART. 57 : “Cetăţenii români, cetăţenii străini şi apatrizii trebuie să-şi exercite drepturile şi libertăţile constituţionale cu bună-credinţă, fără să încalce drepturile şi libertăţile celorlalti”…

ONESTITATEA (honestum)* . (fapte psihologice)
1.Loialitatea – sinonimă cu probitatea, fapt psihologic de conştiinţă care se referă la observarea riguroasă a îndatoririlor morale, precum şi la respectarea unei conduite drepte, ambele conducând la încrederea reciprocă între membrii societăţii.
2.Prudenţa – acel fapt psihologic de conştiinţă care determină persoana umană de a prevedea şi a evita greşelile şi pericolele.
3.Ordinea – fapt psihologic ce presupune canalizarea faptelor omului în limitele normelor stabilite în viaţa socială.
4.Temperanţa – o trăsătură a conştiinţei umane care moderează dorinţele şi pasiunile, limitându-le la ceea ce este permis de principiile eticii.

BUNA CREDINŢĂ ( bona fides )* . (fapte psihologice)
1.Intentia dreapta – ca rezultantă a loialităţii sau probităţii, implică totdeauna absenţa dolului, fraudei şi violenţei, precum şi fidelitatea în angajamente; de asemenea, probitatea sau loialitatea antrenează lipsa îndoielii. Ignoranţa corectă şi justificată (eroarea) poartă numele drept de eroare scuzabilă (de aici şi teoria aparenţei ca o concesiune făcută bunei credinţe )
2.Diligenţa – corespondentă a valorii morale a prudenţei; determină săvârşirea de acte sau fapte cu prevederea rezultatului circumscris în limitele legii.
3.Liceitatea – adică săvârşirea unor acte cu conţinut licit, este faţeta juridică a ordinii ca valoare morală.
4.Abţinerea de la vătămare sau de la păgubirea altuia cu ocazia instrumentării actului juridic sau cu ocazia perfecţionării unui raport juridic – ea derivă din valoarea morală a temperanţei şi este echivalentul perceptului roman “alterum non laedere”.*

*.DEONTICA BUNEI CREDINTE IN STATUL DE DREPT

avocat ANGHELUS ION GABRIEL

https://avocatanghelus.wordpress.com/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s